
Mere økologi til de engagerede plantespisere og influencere
Finansiering: Fonden for økologisk landbrug
Projektleder: Louise Johansen, Dansk Vegetarisk Forening
Projektperiode: 2023
Formålet med projektet er en stor landsdækkende kampagne, som styrker viden og bevidsthed om økologi blandt fleksitarer, vegetarer og veganere, så motivet for at vælge økologi bliver styrket, når de lægger varer i indkøbskurven eller spiser mad ude. Martin Keller, som er biodiversitetsekspert og kendt fra Naturpatruljen (DR) og Martin & Ketil (TV2) vil gennem en serie af videoer formidle sammenhængen mellem biodiversitet og økologi. I projektet udvikles der også videoer og podcasts med andre faglige eksperter og kendte danskere, der rækker ud til ovenstående segmenter. Ligeledes vil 20-30 influencere blive inviteret på udflugt i marken og skoven med Martin Keller for at få et indblik i koblingen mellem biodiversitet og økologi.
Aktiviteter:
- 20 videoer om vigtigheden af økologi
- 3 podcast-afsnit med 3 eksperter om vigtigheden af økologi
- 2 udflugter i naturen med Martin Keller og efterfølgende faglige middage om økologi for i alt 20-30 influencere
- Der gennemføres urinprøve-test for pesticidrester blandt 10 influencere, hvorpå resultaterne deles på deres sociale medier
- Pressearbejde om videoerne og influencerne