Detailhandlen
Salget af plantebaserede produktkategorier i detail er i vækst, men der plads til mere – og særligt flere økologiske produkter i sortimentet.
Bliv klogere på markedspositionen for et godt plantebaseret sortiment og meget mere i Dansk Vegetarisk Forenings detailunivers her: https://vegetarisk.dk/detail
Nye indkøbsdata for plantebaserede produkter i dansk detailhandel, herunder økologiens andel, nu udgivet i rapport udarbejdet af Plantebaseret Videnscenter.
Ny delrapport om den plantebaserede fødevaresektor
Vi er glade for at kunne dele vores viden med alle aktører, der finder viden om forbrugernes indkøb af plantebaserede fødevarer nyttig.
Rapporten er en af fire delrapporter, der udkommer i løbet af november måned, som har fokus på den plantebaserede fødevaresektor i Danmark.
Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at række ud til Daniel Barrera Madsen, der glædeligt svarer.
Læs rapporten, Detail - del 1: Markedsdata for den plantebaserede fødevaresektor i Danmark 2022 - med særligt fokus på økologiens betydning
Rapport med adfærdsindsigter (december 2021)
Økologisk Landsforening har identificeret seks centrale adfærdsbarrierer, som står i vejen for, at flere forbrugere køber økologisk frugt og grønt i butikkerne. Der er udviklet i alt syv adfærdsvidenskabelige løsningskoncepter, ‘nudges’, som forventes at kunne bidrage til at løse disse adfærdsbarrierer.
Læs rapporten: Anvendelse af adfærdsindsigter til at øge salget af økologisk frugt og grønt i detailhandlen
Guide til fødevarevirksomheder
Vi har udviklet en guide til fødevarevirksomheder, der vil positionere sig stærkt på det internationale marked.