Detailhandlen
Salget af plantebaserede produktkategorier i detail er i vækst, men der plads til mere – og særligt flere økologiske produkter i sortimentet.
Bliv klogere på markedspositionen for et godt plantebaseret sortiment og meget mere i Dansk Vegetarisk Forenings detailunivers her: https://vegetarisk.dk/detail
Ny rapport med adfærdsindsigter (december 2021)
Økologisk Landsforening har identificeret seks centrale adfærdsbarrierer, som står i vejen for, at flere forbrugere køber økologisk frugt og grønt i butikkerne. Der er udviklet i alt syv adfærdsvidenskabelige løsningskoncepter, ‘nudges’, som forventes at kunne bidrage til at løse disse adfærdsbarrierer.
Læs rapporten: Anvendelse af adfærdsindsigter til at øge salget af økologisk frugt og grønt i detailhandlen
Guide til fødevarevirksomheder
Vi har udviklet en guide til fødevarevirksomheder, der vil positionere sig stærkt på det internationale marked.