Analyser
Her har vi samlet analyser om forbrugere, produktkategorier med særlige potentialer og det internationale marked.
Analyserne er udarbejdet som en del af Netværk for Fremtidens Planteproteiner i Danmark og er særligt relevante for virksomheder og detailhandel.
Overblik over plantebaserede projekter i Danmark 2024
Vil du have et overblik over fordelingen af midler til projekter og aktiviteter med relevans for den plantebaserede omstilling i 2024, både fordelt på kategorier og på fonde? Vi har lavet en analyse af dette og giver dig overblikket her.
Analyser (PDF)

Benchmarking af måltidskasser i Danmark

Forbrugerindsigter: Plantebaserede og økologiske valg i Sverige og Polen.

Musikfestivalgæsters motiver for at købe billet
- og deres forventninger til den gode festivaloplevelse.

Muligheder på det plantebaserede Økologiske Marked - Sverige og Polen

Organic Preferences Among Plant- Based Consumers in Poland

Økologisk Frugt og grønt - valgkriterier og barrierer
Rapport om økologisk frugt og grønt samt valg kriterier og barrierer.

Organic and Plant-Based Preferences Among Consumers in Sweden

Når det plantebaserede økologiske skal i sortiment
På feltarbejde om adfærd og holdninger blandt medarbejdere og ledere i danske dagligvarekæder og grossistvirksomheder

Markedsdata for den plantebaserede fødevaresektor i Danmark 2022
- med særligt fokus på økologiens betydning

Plantebaserede indkøb i detail - heraf økologiandelen, 2022

Klimaeffekt i professionelle køkkener ved økologiomlægning – 4 cases, 2022

Økologiingredienser og top brands i plantebaserede produkter 2013-2021.

Plantebaserede produktlanceringer i dansk detail 2013-2021.

Forbrugere og plantebaseret økologisk mad, oktober 2022.

Fermentering og smag.

Four inspirational papers
- about demands for organic plant-based foods in the Netherlands, France, Germany and Portugal, december 2022.

Forbrugeranalyser om plantebaserede fødevarer
i Holland, Frankrig, Tyskland og Portugal, oktober 2022

Inspirationspapir #1
Den internationale udvikling, juli 2020.

Markedsdata for den plantebaserede fødevaresektor i Danmark 2022
- med særligt fokus på økologiens betydning. Delrapport 3 - Primærproduktion.

Markedsdata for den plantebaserede fødevaresektor i Danmark 2022
- med særligt fokus på økologiens betydning. Delrapport 4 - Investeringer, foodservice og arbejdspladser.

Forbrugeranalyse: Forbrugere med få kødfrie dage.
